Триває будівництво залізничної станції Ахалкалакі

    Головний інженер проекту - Свириденко Сергій Миколайович

                         

    У жовтні інститут завершив розробку проекту «Будівництво залізничної станції Ахалкалакі».
    Замовник об'єкту - ТОВ «Залізниця Марабда - Карцахі», Грузія.
    Будівництво станції здійснюється відповідно до тристоронньою Угоди Урядів Грузії, Азербайджанської і Турецької Республік в рамках реалізації проекту міжнародного залізничного транспортного коридору Баку - Тбілісі (Марабда) - Ахалкалакі - Карцахі - Карс.
    Комплекс станції Ахалкалакі розроблений на повний розвиток з пропускною здатністю 15 млн. тонн вантажу на рік і виділений І етап будівництва на 5 млн. тонн вантажу на рік. Станція Ахалкалакі є станцією стикування колії 1520 мм і постійного струму 3,3 кВ підходу з боку Марабди з колією 1435 мм і змінним струмом 27,5 кВ підходу з боку Карцахі
    Споруджуваний об'єкт включає наступні основні споруди:
        • два паралельні станційні комплекси колії 1520 мм та 1435 мм, виконаних за комбінованою схемою: парк прийому та сортувально-відправний парк;
        • пункт перестановки вантажних вагонів колії 1520 мм / 1435 мм;
        • вокзальний комплекс з обслуговування транзитних і місцевих пасажирів;
        • технологічний комплекс, що дозволяє використання в пасажирському русі рухомого складу з розсувними колісними парами на двох видах струму - постійному 3,3 кВ і змінному 27,5 кВ фірми «Talgo» (Іспанія);
        • вантажний район до пунктів перевантаження вантажів з вагонів у вагони колії 1520/1435 мм;
        • пристрої локомотивного господарства з оборотним депо ТО-2 та екіпіровки;
        •  пристрої вагонного господарства з пунктом відчіпного ремонту вантажних вагонів;
        • господарство експлуатаційної безпеки з об'єднаною базою пожежних і відновлювальних поїздів;
        • ряд інших інфраструктурних споруд служб ЕЧ, ПЧ, ШЧ і др.
    Окремі основні техніко-експлуатаційні показники об'єкту наведені в таблиці.
 

№ п/п
Найменування показника
Од.
вим
.
Пропускна спроможність станції 15 млн. тонн вантажу на рік
I етап - пропускна спроможність станції 5 млн. тонн вантажу на рік
1
2
3
5
4
1
Клас станції
клас
позакласна
I класу
2
Ширина колії
мм
1520/1435
1520/1435
3
Довжина шляхів
км
53,26/43,98
25,94/19,07
4
 
Вантажообіг
млн. тонн
12,17/2,83
3,85/1,15
5
Будівельний об'єм земляних мас
млн. куб.м
7,749
5,278
6
Корисна довжина приймально-відправних колій
 
м
720
720
7
Розрахункова вага поїзда:
· у вантажному русі
· у пасажирському русі
 
тонн брутто
тонн брутто
1800
 
600
1800
 
600
8
Вид тяги
 
електровозна
електровозна
9
Кількість працюючих
чол.
2763
1487

    Проектування такого великого і в технологічному плані складного об'єкта інститут виконав спільно з групою проектних організацій Грузії, з якими у нього склалися давні ділові відносини з ряду інших робіт у цій прекрасній країні.